موضوع: بالانس چرخها دستی يا درجا
-
23 اسفند 1397, 14:31 #1
بالانس چرخها دستی يا درجا
یه دو هفته یی هست که میخام ماشینم رو ببرم برای بالانس منتها موندم ببرم دستی که هر چرخ رو در میاره و بالانس میکنه یعد چرخ بعدی یا بالانس درجا
از یکی دو نفر پرسیدم میگن درجا خوب نیست دلیلی هم نگفتن
حالا موندم کدوم ببرم ماشینم هم 206 صندوقدار هست
مزایا و معایب هر کدوم رو بگید
-
23 اسفند 1397 14:31 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- نوشته
- 1026
-
23 اسفند 1397, 14:31 #2
دستي كه اون جوري خوب بالانس نميشه اصلا. من فقط درجا بالانس ميكنم فقط فقط فقط درجا خيلي هم ماشينم عالي ميشه تو سرعت هيچ لرزشي پيدا نميكنه ماشين. من چند ساله درجا بالانس ميكنم .
عيب؟؟؟
به نظره من بالانس دستي خيلي خطا داره . من تو اين مدت كه بالانس درجا ميكنم تا حالا عيبي نديدم .
نرميو راحتيه تو ماشين و بي صدايي و نداشتن لرزش تو سرعت بالا هم بعد از بالانس درجا كاملا محسوسه
-
23 اسفند 1397, 14:31 #3
بالانس روي كار خيلي بهتر چرخها رو بالانس ميكنه تنها عيبي كه من ديدم اينه كه اگر طرف يه كم سرعت عملش كم باشه باعث سايش كناره هاي لاستيك ميشه
اما ماشين خيلي فرق ميكنه بعد از بالانس
-
23 اسفند 1397, 14:31 #4
من هم هميشه بالانس درجا مي برم. تو بالانس دستي فقط رينگ و لاستيك بالانس مي شه. ولي تو بالانس درجا كل مجموعه چرخ بالانس مي شه .
-
23 اسفند 1397, 14:31 #5
بالانس در جا معولا بهتره. اما بعضي از رينگ و لاستيكها با بالانس درجا اصلا بالانس نميشن. بايد از ماشين در بيان و بالانس 2 طرفه بشن. رينگهاي بالاي سايز 18 و پهناي 9 اينج با لاستيك فاق كوتاه معمولا اينجورين.
-
23 اسفند 1397, 14:32 #6
من هر دوتاشو بار ها امتحان کردم.
درجا خیلی بهتره.
-
23 اسفند 1397, 14:32 #7
بالانس روی کار بهتره ! یا بالانسی که چرخ جدا شده و با دستگاه زده میشه ؟!
وقتی بالانس رو کار میشه ! .. و بعد همون بالانس رو میارم روی دستگاه ! .. دستگاه ok نمیشه ! .. منظورم اینکه انگار لاستیک بالانس نیست و فقط تست لرزش فرمون و بدنه هست !
اگر کسی در این زمینه اطلاعاتی داره کمک کنه.
-
23 اسفند 1397, 14:32 #8
بعضی وقتا تو ماشین های داخلی مثله 405 دیدم که دیسک ترمز هم بالانس نبوده و با بالانس روکار برطرف شده.
اگه کیفیت ساخت قطعات متحرک چرخ مثل توپی یا دیسک بد باشه و بالانس نباشن با بالانس روکار برطرف میشه.
ولی اگه لاستیک دو پوسته شده باشه با هیچ کدوم رفع نمیشه .(لایه های داخلی لاستیک بعضی وقتا از هم جدا میشن اصطلاحا میگن دو پوسته شده لاستیک.)
-
23 اسفند 1397, 14:32 #9
بالانس درجا چرخ و پلوس و بلبرینک و کاسه و ... رو با هم بالانس میکنه بسیار بهتره
-
23 اسفند 1397, 14:33 #10
اینو کاملا تست کردم !...
چرخها رو در اوردم بردم بالانس .. دستگاه هم ایتالیایی بود .. دیگه گرونترین دستگاها بود .. طر ف هم اینکاره ..
انداخت روی ماشین .. رفتم یه دور زدم باز هم لرزش داشتم !>..
ولی همون لاستیکو اورد روی کار زد ..ماشین بالانس شد ! ...
خوبی بالانس روی کار هم اینه که یک بار بالانس کنی دیگه لازم نیست بالانس کنی ! کافیه روی دیسک و رینگ علامت بزاری ! .. و هر بار که لاستیکو باز میکنی دوباره روی همون علامت ببندی